dinsdag 1 september 2015

't Was vandaag de eerste schooldag...

Zozo, na 2 maand vakantie zijn we er weer...

Met de kriebels in de buik kon ik de eerste vrolijke en soms wat bezorgde (lichtjes bedrukte) gezichtjes van de Vlinders door de poort zien komen...
Ook voor mij was het spannend. 5 nieuwe vlinders in onze klas is niet niets.

Deze ochtend begon zoals elke dag zal beginnen (tenzij we op uitstap gaan of zo) met een kring. De kinderen hadden vanalles te vertellen nadat ze zichzelf hadden voorgesteld. De kinderen gingen op reis naar Frankrijk, Duitsland, Tenerife, Turkije, Italië,... Maar ook de pretparken werden weer goed bezocht deze zomer... Ik denk dat de economie alvast niet kan klagen van de inbreng van de vlinders en hun ouders. :D

Tijdens deze gesprekken ging het vaak over de zee of een meer of een oceaan en natuurlijk de bewoners van deze wateren kwamen aan bod. Zeeegels, fruit de mer, haaien,... Voor mij alweer stof tot nadenken om er iets leuks mee te doen.

Ook kwam België, het koninklijk paleis en de Brabançonne kwamen ook ter spraken. Ook het atomium kreeg zijn plaatsje op deze eerste dag.

En om het nog even moeilijk te maken had Lars het ook nog over Noord, Zuid en West-Frankrijk... Waar is dat dan? De kinderen weten alvast waar ze het noorden, het oosten, het zuiden en het westen kunnen vinden op de kaart. Als we deze week nog tijd over hebben (waarvoor ik nu al begin te vrezen) dan zullen we ook eens kijken waar het noorden, oosten, zuiden en westen ligt in onze klas. Tijd om die windrichtingen eens een plaatsje te geven alleszins. 3
Oh ja... als ze het hebben over de deur dat dat de juiste windrichting is dan is dat mijn fout... Een 'windje' laat je dus richting de deur... :/

Vandaag ben ik dus eigenlijk vergeten van foto's te nemen maar... als ik het niet vergeet dan doe ik dat zeker morgen. Foto's van de kindjes, hun zeebeestenwerkjes,... en alles wat nog komt...

Maar... Brigitte (mama van Miley) zorgde wel voor wat kiekjes... Geen met pluimen maar echte prachtexemplaartjes van in onze klas...

In de kring...

Ik in gevecht met de vlinderkooi...
Oh ja... moest je het nog niet door hebben... die vlinderkooi staat daar niet voor niets hoor... de vlinders komen volgende week donderdag toe... maar euhm... mondjes dicht, hé!

Het kan ni missen dat die kinderen soms bang zijn van mij... moet die doordringende blik eens goed bekijken... ;) :D

Tja... wat kan ik zeggen... af en toe lopen er ook eens wat ouders in de klas... 


Tot dan! :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten