maandag 21 september 2015

21 september 2015

Een nieuwe week dus...

Een nieuw getal... 2
Een nieuw woord... kermis

Ja hallo, ze maken het zichzelf niet echt gemakkelijk denk ik zo maar... de motivatie was er alleszins wel.
Deze week staat dus in het teken van het getal 2 en het woord 'kermis'. Dat brengt onze klankenkennis als op 11. Dat gaat aardig vooruit.
Ik heb vooral filmpjes gemaakt van de schrijfmotoriek van kindjes van het eerste leerjaar wat al vlotjes begint te gaan. Deze filmpjes laat ik echter niet zien op mijn blog maar hou ik voor jullie digitaal bij om samen te bekijken mocht je er twijfels over hebben.

Enkele werkjes...

magisch zand... vinden ze geweldig...

ook voor de fotokaarten staan ze te springen... 

begin je al enig idee te krijgen waarom?

oh ja... ze worden heel vaardig...

in het trekken van die gekke bekken... uiteraard op verzoek... ;)

verschillende letters

magnetische letterdoos

ons woord van de dag op één blaadje.

Na de middag hebben de kinderen vooral geexperimenteerd met het drukken... vandaar dat sommige kinderen nog wat verf tussen de tenen hadden zitten. En ja... ze hebben vlotjes geexperimenteerd. :D
De werkjes zullen morgen wel omhoog komen te hangen in de klas en of gang. :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten