dinsdag 22 september 2015

22 september 2015

Vandaag was het Axelle haar verjaardag! Ze trakteerde met heerlijke popcakes!
Nog eens een gelukkige verjaardag, Axelle!
Door het helpen uitdelen van de traktatie ben ik foto's vergeten trekken... Dringend tijd dat ik eens een fotograaf aanstel in de klas. :D


Ook in de kring weer heel wat nieuwe zaken.


Nalah is dierenspecialist en heeft haar poes Da Vinci bij.
Dat zorgt natuurlijk voor wat meer uitleg. Wie is Da Vinci? Wat deed die man? In de namiddag bekeken we de Mona Lisa en kwamen we er achter dat hij een uitvinder was.
Op zaterdag en zondag om 16u25 kunnen de kinderen op VTMKzoom kijken naar Da Vinci. Leuke maar ook interessante jeugdreeks over Leonardo Da Vinci.


Lotte had een nieuwsberichtje mee. Ze had een boek van 'de schatten van vlieg' dat ze gekregen had.
Geweldig boek trouwens. 'Juffrouw Van Zanten en de 7 rovers'.

Hier kon ik het niet laten om de kinderen iets aan te leren... Hebben ze dat thuis al gebracht???

' 't Was nacht. Donkere nacht. 7 rovers lagen in de gracht. De hoofdman sprak: zeg Piet vertel eens wat. En Piet begon: 't Was nacht. Donkere nacht. 7 rovers lagen in de gracht. De hoofdman sprak: zeg Piet vertel eens wat. En Piet begon: 't Was nacht. Donkere nacht. 7 rovers lagen in de gracht. De hoofdman sprak: zeg Piet vertel eens wat. En Piet begon: 't Was nacht. Donkere nacht. 7 rovers lagen in de gracht. De hoofdman sprak: zeg Piet vertel eens wat. En Piet begon: 't Was nacht. Donkere nacht. 7 rovers lagen in de gracht. De hoofdman sprak: ...'
:D :D :D

Ibo de expert
Ibo was onze expert van dienst. Hij is goed in tafels dekken en taarten bakken.
Hij had de taart al gebakken en de tafel voor ons al gedekt maar één ding was best wel boeiend aan die taart...


Ze was zo netjes verdeeld in 24 gelijke stukken en ja hoor... dan gaan bij mij de oortjes flapperen... en dan kan ik het niet laten, hé!
Dus... 24 stukken... als ik hier dan één stukje neem... hoeveel stukjes heb ik dan gegeten?
'Ah één'
Hoe van de hoeveel dan?
'Ah van de 24'
En als ik dan 2 stukjes eet van die taart? Hoeveel heb ik er dan gegeten?
'2'
Van de hoeveel dan?
'Van de 24' (al een beetje geïrriteerd)
En als ik nu 3 stukjes eet van die taart? Hoeveel heb ik dan gegeten?
'3 van de 24, hé'

En dan is mijn dag weer goed... ze hebben de basisprincipes van de breuken beet. :D

Oh ja... als je volgende keer een taart bakt voor een verjaardag, een feestje of gewoon omdat je de klas even wil verrassen met heerlijke taart (ik heb hier persoonlijk niets op tegen ;) ) dan mag je ze ongesneden meebrengen hoor. Kunnen we nog eens rekenen met de breuken... of toch op z'n minst proberen om die taart in gelijke stukken te verdelen.
Misschien kan je best een stuk of 10 taarten tegelijk meegeven... zo zijn we zeker dat iedereen een even groot stuk zal hebben. ;)

Maar... even ter verduidelijking dat alles kan gebruikt worden om mee te werken ook al was dat in eerste instantie niet de bedoeling.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten